PojMag.cz

Magazín o pojišťovnách a pojištění

Asistenční služby pro auta zařizuje u Direct pojišťovny virtuální Tonda. Urychlí vyslání pomoci

tonda-direct


Direct pojišťovna nově přibrala do týmu robota, který klientům zajistí pomoc, když například nabourají nebo píchnou pneumatiku. Robot, kterému v Directu říkají Tonda, má objednání asistenčních služeb co nejvíc urychlit.

Jedete po silnici, nabouráte a potřebujete zajistit odtah nepojízdného auta. Zavoláte na asistenční službu a na druhé straně telefonu se ozve lidský hlas, který se ale představí jako robot Tonda. Direct pojišťovna ode dneška spustila provoz takzvaného virtuálního operátora, který klientům pomáhá právě s objednáním asistenčních služeb k pojištění vozidel. „Rozhodli jsme se, že to zkusíme, protože podle statistik je nahlášení události přes robota velmi rychlé, vše v průměru trvá dvě až čtyři minuty. Živému operátorovi to může trvat až sedm minut,“ vysvětluje mluvčí Direct pojišťovny Nela Maťašeje.

Tonda lidem rozumí

Moderní technologie umožňují hlas robota nastavit tak, že většinou nejde poznat, že není skutečný člověk. „Náš Tonda, jak jsme ho pojmenovali, se bude klientů ptát na potřebné informace, aby co nejrychleji přivolal odtahovku. Umělá inteligence pak dokáže rozpoznat, co mu klienti odpoví. Vše funguje velmi spolehlivě,“ ujišťuje Maťašeje.

Direct bude sbírat názory klientů

Klienti Directu byli do teď zvyklí na to, že se vždy dovolají živým operátorům, proto pojišťovna bude zjišťovat, jak na novinku reagují. „Vždy u nás telefony zvedali lidé, ne roboti. Tohle je pro nás velká výzva, ale rozhodli jsme zkusit moderní technologie tam, kde dávají smysl. A pokud Tonda urychlí přivolání pomoci, stojí to za to. Klientů se budeme zpětně ptát, jak byli spokojení, co se jim líbilo, nebo nelíbilo a podle toho systém ladit. Po třech měsících pak vyhodnotíme, jestli si Tondu v týmu necháme,“ dodává Maťašeje.