PojMag.cz

Magazín o pojišťovnách a pojištění

Autoasistence: už základní varianta musí být přesvědčivá

skoda-pojisteni

Foto: Škoda



Když auto stávkuje, chcete se spolehnout, že vám asistenční služby pomohou. Stejně jistí byste si ale měli být i tím, na co v jejich rámci máte nárok. „Znát rozsah a snadno pochopit nabídku asistencí motoristům situaci vždy dost usnadní. Pomáháme jim v tom,“ říká Tomáš Kabele, senior manažer pojištění motorových vozidel z Generali České pojišťovny.

Využívají čeští motoristé asistenční služby?

Jakkoliv ta otázka může znít banálně, dá se na ní krásně ilustrovat realita – Češi asistenční služby u svých aut využívají. V praxi ale dost tápou v tom, v jakých momentech jim vlastně může pojišťovna pomoct. Do značné míry je to dáno tím, že nabídka na trhu je opravdu hodně pestrá.

Podle čeho se tedy při výběru asistenčních služeb u svého auta orientovat?

Podstatné podle mého soudu je, aby motorista vybíral takovou variantu, která odpovídá stylu využívání jeho auta. Tedy jak často a kde s ním jezdí. Dnes se na trhu pořád ještě můžete setkat s tím, že asistenční služby lze využít jen po nehodě. Z našeho pohledu je to ale přežitý přístup. Rozhodli jsme se výběr motoristům o dost ulehčit.

Čím?

Zásadně jsme rozšířili rozsah služeb, které motoristům v nouzi nabízíme už v základní variantě asistenční služby. S naší pomocí tak mohou počítat nejen v případě nehody, ale také poruchy. Přidali jsme navíc ale pomoc i v řadě takových těch nepříjemných maličkostí, které dokážou každého motoristu „vytočit“. Ve všech variantách našich asistenčních služeb může motorista počítat s tím, že se o něj postaráme, když omylem natankuje špatné palivo, zabouchne či ztratí klíčky od auta, vybije se mu akumulátor, prorazí si pneumatiku, zamrznou mu zámky nebo mu zapalovací kabely překoušou zvířata.

Přečtěte si také:  UNIQA: zimní sezóna byla rušnější a asistence pomáhala v cizině častěji

Zmínil jste, že motoristé často netuší, co od svých asistenčních služeb očekávat. Jak jim situaci ještě více usnadnit?

První způsob jsem už vysvětlil – nabídnout jim široký rozsah pomoci už v základu. Tak, aby odpovídal tomu, co na cestách nejčastěji se svými auty řeší.

My jsme se ale rozhodli zjednodušit věci i formálně. Variantám asistenční pomoci jsme dali srozumitelné názvy, které jsou jasné na první dobrou: S, M, L a XL. Snadno si každý představí, jak velký rozsah služeb a výši limitů pojistného plnění přinášejí. Nemusí si tak pamatovat různé názvy plné superlativů, které věci v praxi spíš komplikují.

V čem se tedy varianty od sebe navzájem liší?

Začal bych tím, co mají shodné: to je už zmíněný bohatý základ. Motorista si pak může vyšší variantu, než ta, která se pojí s verzí jeho povinného ručení nebo havarijního pojištění, dokoupit kdykoliv během doby pojištění. Zkrátka zjistí, že M je málo a zvýší si rozsah na L nebo XL.

Varianty se od sebe liší limity pojistného plnění, například finančního plnění nebo časové dotace na práci mechanika či doplňkovými službami. Vyšší asistence L nebo XL nabízejí dále služby, jako náhradní vozidlo, přepravu řidiče pro opravené vozidlo, právní pomoc atd. Momentů, v nichž mohou asistence pomoct, je celá řada. Finální výběr je ale na motoristovi.

Mohou pojišťovny motoristu v rámci asistencí ještě něčím překvapit?

Pro příjemná překvapení je vždy prostor. Nejinak je tomu i u nás. Například ve variantě XL přinášíme motoristům bezlimitní odtah v rámci Evropy. Na trh jsme také uvedli variantu s názvem „Souprava“. V jejím rámci přinášíme řešení na míru těm, kteří při svých cestách častěji jezdí s přívěsným vozíkem nebo třeba karavanem. V případě nutnosti tak asistenční služba pomůže jak tažnému, tak taženému vozidlu. A to samozřejmě včetně odtahu.

Tápou motoristé ještě v něčem, když je řeč o asistencích?

V praxi se setkáváme s tím, že v momentu, kdy potřebují pomoc, nevědí, na jaké číslo mají zavolat. Dá se to pochopit, jsou mnohdy ve stresové situaci. Ať už po nehodě nebo když nenastartují na benzínce cestou z dovolené a mají v autě celou rodinu…

Nejsnazší je mít uložené číslo na asistenci v telefonu. Tomu ale málokdo věnuje chvilku, bohužel. Proto je dobré si vzpomenout alespoň na tzv. zelenou kartu. Nejen že ji musí mít motoristé na cestách u sebe, ale najdou na ní i číslo na asistenční linku. Karta je tak užitečná hned několikrát.

Hodně se aktuálně mluví o digitalizaci v pojišťovnictví. Jak se promítá do asistenčních služeb?

V Generali České máme digitalizaci nebo automatizaci rozjetou opravdu hodně. Některé procesy běží na pozadí a klient s nimi do kontaktu přímo nepřijde. Ty se pak starají hlavně o to, aby byly požadavky vyřizovány na administrativní úrovni ještě rychleji.

Pak je tu druhá oblast, s níž se klienti-motoristé setkávají tváří v tvář.

Přečtěte si také:  UNIQA rekapituluje zásahy z asistence k cestovnímu pojištění v létě 2021

O co přesně jde?

Takzvaná digitální asistence umožňuje objednat si pomoc asistenční služby prostřednictvím digitálního rozhraní a bez nutnosti hovoru s operátorem. V tomto rozhraní si řidič službu nejen objedná, ale díky ní uvidí i přesnou polohu přijíždějícího asistenčního vozu. V reálném čase na mapě je tak možné sledovat, jak se k místu nehody či poruchy blíží.

Velkou výhodou také je, že řidič spolu s polohou dostane o zásahovém vozu i další podrobné informace. Ví tak přesně, kdy a koho má čekat. Na mapě pak může sledovat dovezení svého automobilu až do servisu, pokud je nutný odtah.

A co je podstatné – pro využití digitální autoasistence není nutné instalovat žádnou speciální aplikaci, postačí mobilní telefon s přístupem na internet.