Bouřky, přívalové deště a lokální bleskové povodně z posledních dní způsobily klientům skupiny AXA desítky škod v řádech milionů korun. Jedná se o prvotní odhad, který se bude v následujících dnech postupně upřesňovat tak, jak budou lidé postupně likvidovat škody, které napáchaly přírodní živly. Na řadě míst stále probíhá odklízení následků a škody se budou teprve sčítat.
„Mezi prvními nahlášenými škodami převládají zatopené sklepy a přízemní podlaží. Výjimkou nejsou ani poškozené střechy, které poničil silný vítr a souvisejí škody ze zatečením. Samostatnou kapitolou pak budou škody na vozidlech, které kromě vody mohlo poškodit lokální krupobití, ale především popadané větvě a nezajištěné předměty, se kterými si nárazový vítr pohrál jako s loutkami,“ říká Jiří Cívka, senior PR manažer skupiny AXA Česká republika a Slovensko.
Většinu těchto škod na vozidlech (z havarijního pojištění či připojištění k povinnému ručení) je možné zlikvidovat pomocí online aplikace během 24 hodin. S postupem poradí klientům operátoři AXA linky. Na internetových stránkách a sociálních sítích AXA jsou k dispozici informace, jak postupovat při hlášení majetkových škody.
Kalamitní škody bývají vždy hlášeny s několikadenním zpožděním, další upřesnění lze očekávat ve středu. Do celkového součtu mohou promluvit škody na rekreačních objektech. Své může říci i další vývoj počasí, zejména přívalový déšť doprovázený nárazovým větrem.
Kalkulačky: Spočítejte si pojištění
→ Povinné ručení
→ Havarijní pojištění
→ Cestovní pojištění
→ Pojištění domácnosti
→ Pojištění odpovědnosti
→ Životní pojištění
→ Doživotní důchod pro řidiče v případě úrazu
→ Pojištění psů a koček
Přečtěte si také další články...
Poučili jsme se z tornáda? Češi stále nemají pojištěno 1,6 milionů nemovitostí
UNIQA v ČR a SR řešila v prvním pololetí celkem bezmála 1300 sporných pojistných událostí
Polovina českých domácností nemá pojištěný majetek a velká část těch pojištěných má nevyhovující smlouvy