
Co to znamená, že je BNP Paribas Cardif Pojišťovna specializovanou pojišťovnou a jaké služby nabízí? V čem spočívá její důraz na řešení plnění finančních závazků a jakou službou předběhli její specialisté dobu před krizovým rokem 2020? Od asistence přes inovace po budování nového klientského ekosystému: vede tudy cesta k pojišťovně budoucnosti?
Na tyto a další otázky odpovídá v podcastu Četkast pro Business generální ředitel BNP Paribas Cardif Pojišťovny Zdeněk Jaroš. Jinak také člověk, který slaví v tomto roce přesně 20 let působení v manažerských patrech české odnože francouzské matky. A to od pozice obchodního ředitele a generálního ředitele pro Českou republiku přes Head of BNP Paribas Central and Eastern Europe, kumulovanou funkci generálního ředitele pro střední a východní Evropu až po generálního ředitele české BNP Paribas Cardif Pojišťovny a.s., předsedy představenstva BNP Paribas Cardif Pojišťovny a.s. a jednatele BNP Paribas Cardif services – centra pro sdílených služeb pro střední a východní Evropu. Hovoří tedy osoba povolaná srovnávat a načrtávat nové vize.
“Naše specializace spočívá ve finančních produktech, které nabízíme a které se vážou k produktům bankovních a nebankovních institucí, což mohou být hotovostní půjčky, hypotéky nebo platební kreditní karty. Nemáme vlastní distribuci, k ní používáme právě tyto bankovní nebo nebankovní domy, jejichž prostřednictvím oslovujeme klienty,” vysvětluje Zdeněk Jaroš.
Nápady na nové produkty, které primárně pojišťují schopnost občanů splácet své finanční závazky z hypoték, stavebního spoření, hotovostních úvěrů či kreditních karet pro případy ztráty zaměstnání, invalidity nebo úmrtí, čerpá BNP Paribas Cardif Pojišťovna ze zkušeností jak svých pracovníků a kolegů z celé skupiny, tak i zákazníků. Relativní novinkou je ošetřování rodinného příslušníka, s níž pojišťovna přišla ještě před vypuknutím koronavirové pandemie a která se během ní významně osvědčila. Od nového roku se chystá robotické vyhodnocování pojistných událostí, rezervy pro inovace jsou však pořád dosti velké.
“Budoucnost vidím poměrně jednoduše v tom, že pojistný trh oproti bankovnímu poněkud zaspal. Banky neustále digitalizovaly své procesy a komunikaci s klienty, vytvářely nové aplikace, vylepšovaly internetové bankovnictví. U pojišťoven už sice funguje online pojištění a někde i likvidace pojistných událostí, ale já stále vidím potenciál v digitalizaci a automatizaci celkových procesů. Primárně v oblasti pojistných událostí, aby klient nemusel čekat týden nebo 14 dní na vyplacení pojistného plnění,” nastiňuje Zdeněk Jaroš.
Přečtěte si také další články...
Maxima bude znovu sjednávat zdravotní pojištění cizinců. Jaké nabízí možnosti?
Nesoběstačnost stále vede v obavách Čechů, krátký výpadek příjmu či nemoc je už netrápí
Pololetí v pojistných podvodech u Generali České pojišťovny, nekalé jednání za pouhých 64 vteřin