PojMag.cz

Magazín o pojišťovnách a pojištění

Červen zatím ve znamení silných bouřek, následky přinesou škody za desítky milionů korun

key-west-florida-vichrice-vitr-zaplava


Generali Česká očekává z uplynulého víkendu 2500 škod za desítky milionů korun. První červnový víkend přitom už bouřky způsobily klientům přes 1200 škod za více než 50 milionů korun. Menší škody je možné vyřešit už při prvním nahlášení škody, likvidaci škod urychlují i videoprohlídky na dálku přes mobilní telefon klientů.

Po víkendových bouřkách a přívalových deštích, které na mnoha místech vyústily v bleskové povodně, eviduje Generali Česká pojišťovna 16. června dopoledne z celé republiky na 970 škod za přibližně 37 milionů korun. Klienti hlásí své škody nejvíce z Pardubického, Středočeského, Zlínského a Jihomoravského kraje.

Škody působily zejména prudké bouře doprovázené přívalovými dešti a krupobitím. Přívalové deště byly na mnoha místech příčinou lokálních bleskových povodní. Mezi nejčastější škody tak patří zatopené sklepy, garáže i rodinné domy. Krupobití ničilo střechy, fasády, skleníky ale i automobily. Kvůli silnému větru pak na mnoha místech poškodily popadané stromy a větve automobily i stavby.

Klienti své škody pojišťovně postupně hlásí, jejich počet průběžně roste s tím, jak provádí první úklid a při něm sčítají škody. „Očekáváme tak, že škody nám budou klienti hlásit i v nejbližších dnech. Odhadujeme, že nám jich jen za uplynulý víkend z celé republiky nahlásí celkem zhruba 2 500 škod,“ upřesňuje mluvčí Generali České pojišťovny Ivana Buriánková a dodává: „ Škod za bouřky z prvního červnového víkendu pak očekáváme celkem přibližně 1 200.“

LIKVIDACE ŠKOD I PO TELEFONU

Generali Česká pojišťovna pracuje na tom, aby co nejvíce zjednodušila a především zrychlila řešení škod. Menší majetkové škody je tak možné vyřídit už v rámci prvního nahlášení škody. Likvidátor pojišťovny na základě telefonátu s klientem rozhodne, zda je možné škodu vyřešit na dálku bez nutnosti návštěvy mobilního technika. Díky tomu klienti získávají plnění v podstatě obratem a mají je k dispozici v momentě, kdy je nejvíce potřebují.

Dokumentaci poškozených věcí je dnes možné vyřešit i na dálku díky asistovanému videohovoru, tzv. videoprohlídkám. Jde o další nástroj, jak se vyřešení škody významně urychlí a lidé výplatu pojistného plnění dostanou na svůj účet rychleji.

Celý proces přitom funguje rychle – lidé škodu pojišťovně nahlásí, a pokud likvidátor usoudí, že je vhodné ji zdokumentovat přes videohovor, pošle klientovi v SMS nebo e-mailu odkaz. Domluví se s tím na konkrétním čase, kdy škodu společně zdokumentují. Pak jen stačí na odkaz kliknout a videoprohlídka se spustí.

ŽIVELNÍ UDÁLOSTI V ROCE 2019

V roce 2019 řešila Generali Česká pojišťovna více než 45 000 živelních škod, které vystavily účet za 2,2 miliardy korun. Nejvíce se přitom s následky potýkali ve Středočeském a také Olomouckém kraji. Právě v něm loni udeřily silné lokální bouřky doprovázené vichřicí a krupobitím.

Mezi živly, které dělaly majitelům nemovitostí vrásky, pak loni nejčastěji patřila vichřice, která způsobila 17 000 škod za zhruba 375 milionů korun. Následovalo krupobití s 10 000 škodami za více než 730 milionů korun.

JAK POSTUPOVAT, KDYŽ S NĚCO STANE

  1. Zdokumentujte vzniklou škodu – pořiďte fotografie všech poškozených věcí (včetně celkového pohledu na poškozenou věc). Čím detailnější fotodokumentace, tím lépe.
  2. Zabezpečte místo škody – udělejte vše proto, aby se škoda nezvětšovala (např. provizorní oprava střešní krytiny atd.).
  3. Připravte si podklady – pořiďte si seznam poškozených a zničených věcí s uvedením jejich pořizovací ceny a stáří. Užitečný formulář je možné si stáhnout na webu ZDE.
  4. Oznamte škodu pojišťovně – spojte se s pojišťovnou a postupujte podle rad operátora či likvidátora.
  5. Škodu neopravujte – vždy je potřeba vyčkat s celkovou opravou majetku nebo s odstraňováním zbytků poškozených věcí na pokyn pojišťovny.