PojMag.cz

Magazín o pojišťovnách a pojištění

Češi objevili pojištění dle kilometrů a šetří za povinné ručení. Neuvěřitelných 1,5 mil jich svoji šanci ještě nevyužilo

volkswagen-arteon-shooting-brake-20-tdi-147kw

Foto: Pavel Srp



Oficiální statistiky České kanceláře pojistitelů (ČKP) potvrdili rostoucí zájem Čechů o pojištění dle kilometrů. Téměř 40 % všech nových smluv si připsaly dvě pojišťovny nabízející tento typ pojištění a zájem klientů vytvořil z Pillow nejrychleji rostoucí pojišťovnu v povinném ručení s růstem + 93 % za poslední pololetí.

Výsledky za první pololetí

Po mnoha letech dochází ke změně pořadí v žebříčku pojišťoven dle počtu pojištěných vozidel. Zájem klientů o pojištění dle kilometrů zajistil Pillow posun o jednu pozici nahoru. Zatímco ještě před rokem měl insuretech Pillow v portfoliu nejméně pojištěných vozidel, v polovině roku Pillow přeskočila Pojišťovnu VZP a na konci roku vyzve na souboj Hasičskou vzájemnou pojišťovnu.

Přečtěte si také:  Direct pojišťovna roste nejrychleji ze všech v oblasti aut a majetku

Posun komentuje Marcel Beno, spoluzakladatel a matematický a procesní mág pojišťovny: „Možná již nejsme nejmenší mezi pojišťovnami dle počtu vozidel, ale díky 100 % digitalizaci všech procesů rozhodně zůstává Pillow nejštíhlejší pojišťovnou na trhu. Pouze tak můžeme letos i v dalších letech nabídnout tu nejlepší cenu pro naši cílovou skupinu klientů.“

Pojišťovna Počet vozidel

30.6.2021

Změna počtu za 1. pololetí Rychlost růstu počtu vozidel
Generali Česká pojišťovna

2 272 536

-35 075

-1,5 %

Kooperativa pojišťovna

1 534 821

32 835

2,2 %

ČPP

1 403 932

51 422

3,8 %

Allianz

1 026 978

39 602

4,0 %

ČSOB pojišťovna

722 656

5 817

0,8 %

Uniqa pojišťovna

533 648

3 143

0,6 %

AXA pojišťovna

493 060

12 165

2,5 %

Direct pojišťovna

421 713

20 736

5,2 %

Slavia pojišťovna

177 367

-312

-0,2 %

Hasičská vz. pojišťovna

62 531

-1 470

-2,3 %

Pillow pojišťovna

40 871

19 714

93,2 %

Pojišťovna VZP

39 486

6 030

18,0 %

Celkem

8 729 599

154 607

1,8 %

Důvody zájmu o pojištění dle kilometrů

Hlavní důvody zájmu klientů o pojištění dle ujetých kilometrů vyjmenovává Martin Podávka, spoluzakladatel a produktový guru pojišťovny: „S trochou nadsázky lze jako tři hlavní důvody uvést cenu, cenu a také cenu. Největší úsporu získají klienti s nájezdem do 5 000 kilometrů ročně, ušetří až 35 % plateb za povinné ručení, havarijní pojištění a pojištění skel.“

Přečtěte si také:  Mráz a sníh přinášejí specifické škody. Jak se proti nim pojistit?

Podobně jako v zahraničí, i v Česku platí, že pojištění dle kilometrů je vhodné zejména pro vozidla s nájezdem do 12 tisíc kilometrů ročně. Například v kategorii osobních vozidel se jedná o 2 milióny aut. Pojištění dle kilometrů má v současnosti pouze necelý půl milion aut, zbytek majitelů tak platí za pojištění více než je potřeba.

V Jižní Koreji již třetina všech aut využívá slevu za podprůměrný nájezd, v Česku je to mnohem méně. Neuvěřitelných 1,5 milionů řidičů v ČR tak stále nevyužilo svoji jedinečnou šanci ušetřit na povinném ručení díky tomu, že jejich vozidlo jezdí málo.

Nižší cena, a přitom výhody navíc

Nižší cena pro nízkonájezdová vozidla je výsledkem jednoduché statistiky a pravděpodobnosti. Vozidlo, které není na silnici, nemůže způsobit nehodu ani poškodit sebe například nárazem do stromu. Pillow pojišťovna navíc díky digitalizaci všech procesů a minimalizací nákladů na provoz pojišťovny šetří peníze klientů a může tak nabídnout za nižší cenu nadstandardní rozsah pojistné ochrany.

Přečtěte si také:  Direct loni v pojištění aut rostl nejrychleji ze všech

„Typickým příkladem je pojištění pro případ přírodních událostí“, vysvětluje Jakub Strnad, vizionář a zakladatel Pillow. „Na rozdíl od běžných produktů je naše pojištění bez spoluúčasti a zároveň bez limitu omezujícího pojistné plnění. V případě úplného poškození například tornádem vždy vyplatíme celou obvyklou cenu vozidla a ne pouze 50 tisíc nebo jiný limit.“ Mezi další výhody unikátního pojištění vozidel Pillow patří bezlimitní pojištění skel, asistence bez finančního limitu nebo flexibilita nastavení smlouvy z jednotlivých „polštářů“. Žádné pevně předefinované balíčky Pillow nenabízí, klient platí vždy jen zato, co potřebuje a ani korunu navíc.