PojMag.cz

Magazín o pojišťovnách a pojištění

Chystané změny minimálních limitů povinného ručení nepřinesou klientům ČPP Servisu žádné starosti

test-skoda-octavia-rs-245
Povinné ručení čekají v příštím roce poměrně výrazné změny. Jednou z nich bude navýšení minimálních limitů pojistného plnění pro újmy na zdraví a majetkové škody ze současných 35 milionů na 50 milionů korun. Pro klienty ČPP Servisu nebude tato změna představovat žádný problém, protože drtivá většina z nich již nyní využívá výrazně vyšší limity. U starších smluv pak změna proběhne automaticky.


Povinné ručení čekají v příštím roce poměrně výrazné změny. Jednou z nich bude navýšení minimálních limitů pojistného plnění pro újmy na zdraví a majetkové škody ze současných 35 milionů na 50 milionů korun. Pro klienty ČPP Servisu nebude tato změna představovat žádný problém, protože drtivá většina z nich již nyní využívá výrazně vyšší limity. U starších smluv pak změna proběhne automaticky.

S největší pravděpodobností od 1. března příštího roku (oproti původně plánovanému konci letošního roku) vejde v platnost zcela nový zákon o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla (tzv. povinné ručení). Zákon přinese z podnětu evropské motorové směrnice poměrně zásadní změny, přičemž jednou z nich je navýšení minimálních limitů pojistného plnění ze současných 35 na 50 milionů korun. „Dlouhodobě se snažíme klientům vysvětlovat, že minimální pojistné limity nemusí být dostačující.

A daří se nám to. V posledních letech tak už smlouvy s minimálními limity neuzavíráme, drtivá většina našich klientů si na základě našeho doporučení volí pojistný limit dokonce na 100 milionů. V tomto směru tedy řidiče změna nijak nezasáhne,“ vysvětluje předseda sboru jednatelů ČPP Servis David Krňávek.

„Výše škod při dopravních nehodách stále roste, stávající minimální limit tak už při rozsáhlejších škodách nemusí stačit. Rostou jak náklady na opravy vozidel, tak i na zdravotní péči. Z tohoto pohledu je navýšení minimálního limitu logickým krokem,“ vysvětluje David Krňávek. Zároveň připomíná, že aktuální změna limitů může být vhodným okamžikem pro kontrolu a případnou úpravu pojistných smluv. „Poměrně zajímavou informací totiž je, že 32 % řidičů neví, jestli mají sjednaný minimální nebo navýšený limit,“ dodává David Krňávek.

Změny v pojištění odpovědnosti z provozu vozidel v souvislosti s vydáním nového zákona o povinném ručení

Z nedávného průzkumu společnosti ČPP Servis také vyplynulo, že nejmenší podíl řidičů s minimálním pojistným limitem jezdí v Praze, naopak nejvíce na minimální limity spoléhají ve Zlínském kraji. Průzkum realizovala ČPP Servis v listopadu letošního roku na vzorku 1 050 respondentů z celé České republiky. Sběr dat byl realizován prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos.

Podle Krňávka nebude z dostupných informací změna zákona v tomto ohledu zřejmě představovat problém ani pro řidiče s minimálními limity, neboť starší smlouvy budou automaticky aktualizovány na nové nejnižší limity, aniž by z tohoto důvodu bylo navyšováno pojistné

Nový zákon přinese i řadu dalších novinek. Povinnost uzavřít pojistnou smlouvu přejde z vlastníka vozidla na provozovatele, který bude muset zajistit, aby vozidlo nebylo provozováno bez povinného ručení. Pokud tuto povinnost nezajistí, dopustí se přestupku, za který bude hrozit sankce až do výše 50 tisíc korun a k tomu mu navíc Česká kancelář pojistitelů (ČKP) vyměří denní příspěvek v podobě tzv. „úhradové povinnosti“ za provozování nepojištěného vozidla. Povinnost mít povinné ručení se rozšiřuje i na různé nové typy vozidel, jako jsou např. některé elektrokoloběžky nebo vozítka typu segway. O něco později – pravděpodobně od září příštího roku – by pak mělo dojít ke zrušení povinnosti vozit v ČR zelenou kartu, protože informace o sjednaných smlouvách budou obratem dohledatelné v systému ČKP.


Kalkukačky pojištění

Vyzkoušejte naše kalkulačky pojištění a zjistěte ty nejvýhodnější nabídky:

Povinné ručení
Havarijní pojištění
Cestovní pojištění
Úrazové pojištění
Pojištění majetku