PojMag.cz

Magazín o pojišťovnách a pojištění

ČPP už dnes nabízí prohlídku vozidla u pojištění zcela on-line. Stačí k tomu jen váš telefon

foto-telefon-renault-megane-rs

Foto: Pavel Srp



Česká podnikatelská pojišťovna (ČPP) spustila ostrý provoz asistované prohlídky vozidla technikem na dálku. Klienti tak při sjednání havarijního pojištění či prohlídky poškození auta už nemusejí dorazit s vozidlem do pojišťovny, ale vše mohou vyřídit pohodlně na dálku. Od začátku roku takto při vstupní prohlídce nebo likvidaci škody prověřila v pilotním provozu již stovky vozidel.

Motoristé, kteří si sjednávají havarijní pojištění nebo kvůli poškození svého vozidla nárokují pojistné plnění, museli dříve absolvovat přímou prohlídku svého auta pracovníkem pojišťovny. To v ČPP již neplatí a lidé mohou celou tuto proceduru vyřešit pohodlně prostřednictvím videohovoru on-line. Tuto technologickou novinku, kterou si vyžádala přetrvávající pandemická situace, převádí ČPP z pilotního do běžného provozu.

Přečtěte si také:  Horolezci na Rakapoši porušili podle pojišťovny podmínky pojištění

Proces probíhá tak, že po vzniku zakázky na prohlídku, technik společnosti Global Expert kontaktuje klienta a nabídne mu možnost videoprohlídky. „V domluveném termínu technik klientovi zavolá, ověří si jeho přítomnost u vozidla a následně zašle prostřednictvím SMS odkaz na příslušnou internetovou stránku, díky které se propojí videohovorem,“ vysvětluje Bořek Těžký, ředitel úseku likvidací neživotního pojištění.

Technik na dálku instruuje klienta, na co přesně a z jaké vzdálenosti zaměřit mobilní telefon, aby mohl provést fotodokumentaci, včetně kontroly VINu či tachometru a výbavy vozidla. Po celou dobu videoprohlídky klient musí mít stabilní připojení k internetu. Celý proces trvá přibližně 10 minut. Po uzavření internetové stránky s video prohlídkou jsou klientem povolené přístupy navráceny do původního stavu před prohlídkou.


Vyzkoušejte naše kalkulačky autopojištění! Spočítejte si:

Nejvýhodnější povinné ručení | Nejvýhodnější havarijní pojištění


„Novinka má řadu pozitivních přínosů nejen pro klienta, ale i pro pojišťovnu při úpisu rizika havarijního pojištění či vybraných připojištění k povinnému ručení, a to především nyní, v době pandemie,“ dodává Bořek Těžký. Výhody tzv. samofocení jsou zřejmé, klient nemusí s vozidlem nikam jezdit, ušetří spoustu času i finance. Stačí mu chytré mobilní zařízení s fotoaparátem a připojením na internet, případně odkaz v sms zprávě přeposlat někomu, kdo takové zařízení má a je ochoten mu ho půjčit.

Přečtěte si také:  Nehoda do tažného zařízení jiného auta může vyjít draho

„Chápeme, že někteří lidé ale stále dají přednost klasické prohlídce a nafocení vozidla technikem,“ doplňuje Bořek Těžký. V takovém případě si mohou domluvit prohlídku vozidla na telefonním čísle 957 444 555. Klient pak v domluveném termínu přijede na „drive-in“ prohlížecí místo nebo v případě svého nepojízdného vozidla se technik společnosti Global Expert dostaví na s klientem dohodnuté místo. Technik předem klienta upozorní, jaké dokumenty si má pro prohlídku připravit.