PojMag.cz

Magazín o pojišťovnách a pojištění

D.A.S. pojišťovna právní ochrany hodnotí uplynulé koronavirové měsíce

DAS-pojistovna-pravni-ochrany-logo


Mimořádná opatření se nevyhnula ani trhu s pojišťovacími službami. Finanční instituce tak byly nuceny se rozhodnout, jak s danou situací naloží, a to nejen v souvislosti s krytím pandemických rizik, ale také změnou komunikace s klienty.

Podle údajů České asociace pojišťoven, trh s pojištěním za první tři měsíce celkově rostl o 5,6 %, ale v některých segmentech zaznamenal pokles. Jednalo se především o hodnoty předepsaného pojistného v souhrnném odvětví zahrnující v rámci neživotního odvětví všechna ostatní odvětví mimo pojištění vozidel, majetku a odpovědnosti občanů i firem. V tomto segmentu, do kterého patří rizika cestovního pojištění, došlo k poměrně významnému propadu pojistného o 5,9 %, přestože předchozí roky byl průměrný růst o 6,7 %. Naopak pokračoval růst povinného ručení (7,2 %) a retailového pojištění majetku a odpovědnosti (10,4 %). A rovněž pojištění právní ochrany.

„Zejména v době krize se objevuje řada sporných situací, na které lidi a firmy neznají odpovědi. A proto i poptávka po právní ochraně roste. Vždy je ale třeba myslet na to, že (podobně jako u ostatních typů pojištění) je třeba nejdřív pojištění sjednat, a pak teprve může nastat problém,“ říká Roman Flek z D.A.S. pojišťovny právní ochrany.

Zájem o bezkontaktní komunikaci

Mimořádná opatření s sebou přinesla omezení vycházení. Finanční instituce se tak musely stávajícímu stavu přizpůsobit a přejít na bezkontaktní komunikaci a sjednávání služeb. Podle dat některých společností se ukazuje, že klientům možnost, kdy nemusí dojíždět na schůzky, částečně vyhovuje. To potvrzují také data D.A.S. pojišťovny právních ochrany.

„Oproti předkoronavirové době (od začátku roku do 15. 3.) výrazně vzrostl po vyhlášení nouzového stavu zájem o naše služby, a to až o desítky procent. Největší nárůst zájmu jsme zaznamenali přes Facebook (o 200 %), následovaný kontaktním formulářem na našich webových stránkách (110 %). Přes chat projevilo zájem o 68 % lidí více a po telefonu se jednalo o 42% nárůst poptávky,” doplňuje Roman Flek. V tomto období došlo také nárůstu počtu žádostí o telefonickou právní radu (13,3 %).