
Pojišťovna Kooperativa zatím eviduje 260 událostí za cca 8 milionů Kč. Nejvíce škod je ze Středních Čech a z okolí Klatov. Převládají menší škody. Jedná se o poškozené střechy, odlétnuté střešní krytiny, popadané hřebenáče, vyvrácené stromy a pády na ploty či pergoly. V případě aut jsou to nehody kvůli popadaným stromům, pády větví na zaparkované automobily. Kooperativa očekává, že většinu škod budou klienti teprve hlásit.
„Klientům jsme v oblastech, kde hrozil vítr, zasílali SMS s upozorněním na přicházející nebezpečí. Posílili jsme služby na infolince, v pohotovosti jsou také technici, kteří škody prohlížejí. Jsme připraveni je operativně přemísťovat do nejvíce poškozených lokalit, ale zatím to nevypadá na takovou kalamitu, jako byla například vichřice Herwart v roce 2017,“ říká Milan Káňa, tiskový mluvčí pojišťovny Kooperativa.
Klientů se doporučuje následující postup:
- Kontaktovat pojišťovnu, nahlásit co bylo poškozeno, operátor klientovi poradí, jak dále postupovat. Využít mohou klienti infolinku, on-line hlášení na internetu, případně mohou navštívit i pobočku.
- V případě, že hrozí další navýšení škody, například u poškozené střechy nebo oken může do budovy zatékat a došlo by tedy i k poškození dalšího zařízení domácnosti, by měl klient pořídit fotodokumentaci poškození a hned začít s jeho odstraňováním. Například provizorně zakrýt poškozená místa, případně přímo začít s opravou.
- Poškozené věci, například střešní krytinu, okna, a podobně stačí shromáždit na jednom místě, aby je pak technik pojišťovny mohl zkontrolovat při prohlídce škody.
- Zároveň je možné u technika při prohlídce škody požádat o výplatu zálohy na pojistné plnění, a to až do výše 50 % z odhadnuté škody. Zálohu pak klient obdrží do cca dvou dnů od vyřízení žádosti.
- Vyřízení pojistné události trvá několik dnů, od dodání všech potřebných dokladů by měl mít klient obdržet pojistné plnění nejpozději do 4-5 pracovních dnů.
V případě podobných kalamit se samozřejmě pojišťovny snaží co nejvíce urychlit výplatu pojistného plnění. Podobné to bylo například u vichřice Herwart před třemi lety, kde první pojistná plnění Kooperativa vyplácela již den poté, co klienti škody začali hlásit.
Přečtěte si také další články...
Slavia pojišťovna oslovuje mladé lidi. Nabízí jim majetkové a odpovědnostní pojištění za cenu dvou káv
UNIQA přichází s inovací pojištění pro malé a střední podnikatele
Více muziky za méně peněz, to je nové majetkové pojištění Slavie Praha