PojMag.cz

Magazín o pojišťovnách a pojištění

Kooperativa: Klienti po vichřici Julie zatím nahlásili 250 škod za 7,5 milionu Kč

key-west-florida-vichrice-vitr-zaplava


Ze včerejší vichřice klienti pojišťovny Kooperativa prozatím nahlásili 250 škod za 7,5 milionu Kč. Z toho je 220 škod na nemovitostech a 30 na automobilech. Opět se jedná o poškozené střechy, přístřešky nebo vozidla od vichřice nebo pádu stromů a větví. Celkový rozsah škod zatím nelze odhadnout, ale dle prvních informací by neměly být tak vysoké, jako u vichřice Sabine před 14 dny.

Co se týká předchozí vichřice, Sabine, ta klientům Kooperativa pojišťovny způsobila 5100 škod za 172 milionů kč, 4850 na nemovitostech a 250 na vozidlech. K dnešnímu poledni dokázali likvidátoři ukončit 1950 škod, tedy přes 38 %, a pojišťovna klientům vyplatila pojistné plnění v celkové výši 23 milionů Kč. Většinou se jedná o škody na nemovitostech, poškozené střechy a přístřešky, pergoly nebo zahradní domky, a to od vichřice nebo od padajících stromů. Sabine nejhůře zasáhla Středočeský kraj, kde Kooperativa eviduje 1200 škod za 34 milionů Kč, dále Plzeňský kraj s 710 škod za 25,5 milionu Kč, Jihočeský kraj, kde je nahlášeno 670 škod za 21,5 milionu Kč a Královéhradecký kraj se 460 škodami za 16,5 milionu Kč.

Nové škody po vichřici Julie mohou klienti hlásit pomocí telefonu na Infolinku Kooperativy 957 105 105 nebo ještě lépe pomocí internetového formuláře na www.koop.cz, kam mohou přímo vložit i fotografie poškozeného majetku. Techniky, kteří prohlížejí pojistné události, pojišťovna operativně přesunuje do nejvíce poškozených lokalit.

Klientům doporučuje Kooperativa následující postup:

  • Kontaktovat pojišťovnu, nahlásit co bylo poškozeno, operátor klientovi poradí, jak dále postupovat. Využít mohou klienti infolinku, on-line hlášení na internetu, případně mohou navštívit i pobočku.
  • V případě, že hrozí další navýšení škody, například u poškozené střechy nebo oken může do budovy zatékat a došlo by tedy i k poškození dalšího zařízení domácnosti, by měl klient pořídit fotodokumentaci poškození a hned začít s jeho odstraňováním. Například provizorně zakrýt poškozená místa, případně přímo začít s opravou.
  • Poškozené věci, například střešní krytinu, okna, a podobně stačí shromáždit na jednom místě, aby je pak technik pojišťovny mohl zkontrolovat při prohlídce škody.
  • Zároveň je možné u technika při prohlídce škody požádat o výplatu zálohy na pojistné plnění, a to až do výše 50 % z odhadnuté škody. Zálohu pak klient obdrží do cca dvou dnů od vyřízení žádosti.
Přečtěte si také:  Lidová tvořivost. Perličky z hlášení škod klientů UNIQA pojišťovny

Vyřízení jednodušší pojistné události trvá několik dnů, od dodání všech potřebných dokladů by mohl klient obdržet pojistné plnění do 4-5 pracovních dnů.