PojMag.cz

Magazín o pojišťovnách a pojištění

Kooperativa nabízí potvrzení o pojištění odpovědnosti do chytrého telefonu

telefon-huawei-nova-9

Foto: Huawei



Všem klientům, kteří si u Kooperativy sjednají cestovní pojištění, včetně pojištění odpovědnosti v zahraničí, nyní zahrneme potvrzení o sjednaném pojištění odpovědnosti do elektronické kartičky v mobilu. „Reagujeme tak na povinnost sjednat si při cestách do Itálie pojištění odpovědnosti a mít u sebe potvrzení o jeho sjednání pro případ kontroly. Klienti, kteří si kartičku nenainstalují do chytrého telefonu, samozřejmě potvrzení obdrží v tištěné podobě. Klientům, kteří si pojištění odpovědnosti sjednali před koncem roku 2021, jsme už potvrzení odeslali,“ představuje novinku Jana Konvalinová, vedoucí Odboru cestovního pojištění v Kooperativě.

Další novinkou pro letošní lyžařskou sezónu je, že Kooperativa bude z pojištění léčebných výloh v zahraničí nadstandardně hradit náklady související s léčením při onemocnění COVID i v červeně označených zemích. A to v rámci cest, které končí nejpozději 31. 3. 2020.

Přečtěte si také:  Na koloběžku s pojistkou: Bolt v Česku spustí automatické pojištění jezdců

Může se stát, že turista bude muset v zahraničí zůstat v karanténě. To již není standardně hrazeno z pojištění léčebných výloh. Pro tyto případy si klienti mohou sjednat pojištění KARANTÉNA, které kryje nezbytné a přiměřené náklady na stravu, ubytování nebo náhradní dopravu do ČR v důsledku výskytu onemocnění COVID. Pojištění je možné sjednat s územní platností pro Evropu nebo celý svět a vztahuje se na pobyty do maximální délky 30 dní.

Výjimkou jsou nejrizikovější země. „Úhrada nákladů související s léčením COVIDu nebo karanténou je vyloučena v těch zemích, do kterých MZV ČR zcela zakáže vstup kvůli mutacím onemocnění COVID,“ upozorňuje Jana Konvalinová.

Pro klid před cestou klientům doporučujeme sjednat si pojištění STORNO. Onemocnění COVIDem, stejně jako nařízená karanténa (s i bez pozitivity), totiž patří mezi oprávněné důvody, na jejímž základě lze uplatnit plnění z pojištění STORNO.

Přečtěte si také:  UNIQA rekapituluje zásahy z asistence k cestovnímu pojištění v létě 2021

A jak by měli klienti v případě onemocnění COVID nebo nařízení karantény v zahraničí postupovat? V první řadě by měli kontaktovat asistenční službu, operátoři jim poradí, kam se obrátit. V případě nařízené karantény, pokud má sjednáno pojištění KARANTÉNA, klient uhradí náklady na místě a po příletu mu Kooperativa na základě originálů dokladů o úhradě za služby vyplatí pojistné plnění.