PojMag.cz

Magazín o pojišťovnách a pojištění

Tuito posiluje v cestování. Pojištění storna ubytování nově zajistí pro klienty Slevomat.cz, Hotel.cz, Travelking.cz a eHotel.cz

dovolena-more-ocean

Foto: pixabay.com

Zatímco cestovní pojištění je při nákupu dovolené pro zákazníky již běžnou praxí, pojištění samostatného storna zájezdu či ubytování si prozatím své místo u klientů získává.


Společnost Tuito, která se specializuje na nabídku pojištění pro klienty e-commerce i kamenných obchodů, navazuje hned čtyři nové spolupráce v segmentu cestování. Přední čeští zprostředkovatelé ubytování Slevomat.cz, Hotel.cz, Travelking.cz a eHotel.cz získají díky partnerství s Tuitem možnost nabídnout svým zákazníkům pojištění storna ubytování, a ochránit tak jejich finance pro případ, že by se objednaného pobytu nemohli zúčastnit.

Zatímco cestovní pojištění je při nákupu dovolené pro zákazníky již běžnou praxí, pojištění samostatného storna zájezdu či ubytování si prozatím své místo u klientů získává. Rychleji pak pojištění storna roste při nákupu zájezdu nebo ubytování v kamenných provozovnách cestovních kanceláří či agentur, zatímco v online prostoru je potenciál tohoto pojištění zatím nevyužit. To chce Tuito změnit. Nabízí tak proto zprostředkovatelům ubytování nástroj, který rychle a jednoduše implementuje do stávajícího řešení jejich webu. Výsledkem je možnost nabídnout klientům novou užitečnou službu k ochraně jejich financí a současně ten nejlepší pojistný produkt na trhu podle jejich potřeb.

Jistota v nejisté době

“V dnešní turbulentní době spojené s vysokou inflací, poklesem kupní síly i nejistou budoucností hledají zákazníci cesty, jak ochránit své finance. Pojištění storna ubytování pro případ, že zakoupí pobyt, na který nebudou moci odcestovat třeba z důvodu nemoci nebo jiné události, je jednou z nich. Kromě rozšíření nabídky ubytování o novou službu tak Slevomat.cz, Hotel.cz, Travelking.cz a eHotel.cz získávají především nástroj, kterým posílí důvěru svých zákazníků,” říká ke spolupráci Petr Zapletal, Managing Director společnosti Tuito.

Jak to funguje?

Celá nabídka funguje na principu tzv. embedded insurance. V praxi to znamená, že si zákazník na webu vybere ubytování, ke kterému si dodatečně může zakoupit službu pojištění storna ubytování. V případě, že dojde ke škodní události a klient se z důvodů uvedených v pojistné smlouvě nebude moci pobytu zúčastnit, mu bude vráceno minimálně 90 % z ceny zájezdu. Veškerý průběh vyřizování pojistné události má přitom na starost Tuito nebo vybraná pojišťovna. „Zprostředkovatelským webům tak odpadá starost s administrativou a vyřizováním, naopak z uzavřených smluv o pojištění storna ubytování získávají od Tuita atraktivní provizi. Jedná se tak o další benefit, díky kterému mohou partneři z oblasti e-commerce posílit své příjmy,” popisuje Zapletal.

Ochrana financí při cestování na vzestupu

„Slevomat neustále vylepšuje služby pro své zákazníky, a pojištění pro případ, že se přihodí něco
neočekávaného a zákazník musí zrušit drahý pobyt, je jedna z novinek pro letošní sezónu. Po prvním měsíci od spuštění splnil prodej pojištění naše očekávání a toto pojištění zatím nabízíme
pouze v našem rezervačním procesu. Poptávka po cestování ať už na víkendy nebo delší dovolenou je vysoká, a to tlačí poskytovatele ubytování ke striktnějším storno podmínkám. Právě pro ochranu před striktními storno podmínkami dává samostatné pojištění storna velký smysl,” vysvětluje úspěch služby u těchto partnerů Lucie Gučíková, Director Business Development ve společnosti Slevomat.

Cestovní ruch je jednou z oblastí, kde Tuito dlouhodobě rozšiřuje své služby, a to z několika důvodů. „Jednak nám pojištění storna ubytování dává smysl jako užitečná služba pro zákazníky a zároveň má ekonomický smysl i pro naše partnery,“ uzavírá Petr Zapletal.