PojMag.cz

Magazín o pojišťovnách a pojištění

Umělá inteligence nově pomáhá s nafocením aut v Direct pojišťovně

foto-telefon-renault-megane-rs

Foto: Pavel Srp



Direct pojišťovna spouští novou verzi mobilní aplikace, ve které si klienti mohou nafotit své auto po sjednání havarijního pojištění sami. Na vše dohlíží umělá inteligence, která celý proces zrychluje.

Sjednání havarijního pojištění? Klientům Direct pojišťovny k tomu stačí chytrý telefon a pár minut času. Pojištění totiž sjednají a auto nafotí jednoduše v mobilní appce. Vše tak zvládnou klidně z domu a nemusí nikam jezdit. „Už dříve mohli našich klienti využívat aplikaci Nafoť a jeď. Tu jsme teď sloučili s naší Direct appkou, aby bylo všechno pohromadě. Kromě toho také nově používáme umělou inteligenci, která nafocení velmi zjednodušuje,“ podotkla mluvčí Direct pojišťovny Nela Maťašeje.

Přečtěte si také:  Škody způsobené ukrajinskými vozidly na území České republiky

Aplikace sama pozná, jestli auto klienti fotí z dobrého úhlu, jestli je na fotce celé a pohlídá i další detaily. „Díky tomu se nafocení auta velmi zrychluje. Klienti všechno zvládnou za zhruba o třetinu kratší čas než dříve,“ dodává Maťašeje.

Umělá inteligence se učí, jak schvalovat fotky

Do budoucna chce Direct pojišťovna umělou inteligenci využívat ještě více. „Nově ji budeme učit, jak poznat stav auta na fotce, jak určit, jestli není poškozené a další věci,“ podotýká Maťašeje. Nyní musejí fotky schvalovat lidé v týmu Directu manuálně.

Přečtěte si také:  Velikonoční rizika kolem nás. Pozor na alkohol a kalorie

Zhruba do roku by většinu prohlídek měla zvládat umělá inteligence automaticky. „Vše se tedy ještě více zrychlí. Klient si například koupí auto, rovnou v bazaru si v appce pojištění sjedná, auto nafotí a do 2 minut mu dojde potvrzení. Může tak v klidu odjet s novým autem, které už bude pojištěné,“ popisuje plány mluvčí Directu.

Na Direct appce pojišťovna spolupracuje se společnostmi InstaCover a Etnetera.