Je známo, že kdo rychle dává, pomáhá dvakrát. To platí i o výplatě pojistného plnění po škodě vzniklé na vybavení domácnosti a na nemovitosti. UNIQA nyní v rámci proklientského přístupu zaručuje vyřízení pojistné události do dvou pracovních dnů od dodání všech potřebných podkladů k likvidaci.
V rámci strategického zaměření „Client Centricity“, tedy stálého zlepšování služby poskytované zákazníkům, vyhlásila UNIQA pojišťovna svůj závazek, že škody z retailových smluv pojištění majetku, nemovitostí a odpovědnosti u nejnovějšího pojistného řešení Domov & bezpečí vyřídí do dvou pracovních dnů. Tento komplexní produkt ochrany občanského majetku a odpovědnosti je v nabídce UNIQA ve všech obchodních kanálech od začátku loňského roku.
Vyřízením škody se v tomto smyslu rozumí:
- výplatu pojistného plnění na účet pojištěného, popřípadě písemné oznámení UNIQA o výplatě za škodu;
- v případě zamítnutí škody jako nelikvidní ve stejné lhůtě dostane klient vyrozumění o takovém rozhodnutí spolu se zdůvodněním;
- pokud nelze škodu ve lhůtě 2 dnů uzavřít, sdělí pojistitel ve stejné lhůtě důvod a vyžádá si případně další součinnost klienta. To samé platí v případě, kdy k posouzení a kalkulaci škody potřebuje pojišťovna dokumentaci či spolupráci jiného subjektu (například Policie ČR, hasičů, znalců apod.). Jakmile jsou doplněny všechny náležitosti, uzavře UNIQA škodu do 2 pracovních dnů.
Ukončení likvidace pojistné události je tedy možné do 2 pracovních dnů za těchto podmínek:
- UNIQA má k dispozici všechny podklady k šetření škody a rozsahu pojistného plnění;
- UNIQA zná osobu oprávněnou k čerpání pojistného plnění plus jeho platební údaje;
- klient uplatnil svoji škodu z pojištění on-line na webu https://skody.uniqa.cz a tamtéž nahrál potřebné doklady k předmětné škodě;
- nejde o pojistnou událost z hromadných kalamitních událostí (velké povodně, plošná krupobití a vichřice apod.), kdy může přechodně dojít k zahlcení pojišťovny velkým množstvím jednotlivých škod klientů.
„Nesplní-li UNIQA závazek vyřídit pojistnou událost v souladu s výše uvedenými podmínkami a ukončí-li likvidaci později, zavazuje se neuplatňovat při výplatě pojistného plnění odečet spoluúčasti sjednané v pojistné smlouvě. Ta může podle volby klienta činit až 10 tisíc korun, takže nejde o zanedbatelnou sumu,“ informoval o benefitu pro zákazníka, který pojišťovna sama sobě pro případ porušení záruky stanovila, Zdeněk Hruška, manažer pojištění majetku a odpovědnosti UNIQA.
Kalkulačky: Spočítejte si pojištění
→ Povinné ručení
→ Havarijní pojištění
→ Cestovní pojištění
→ Pojištění domácnosti
→ Pojištění odpovědnosti
→ Životní pojištění
→ Doživotní důchod pro řidiče v případě úrazu
→ Pojištění psů a koček
Přečtěte si také další články...
MONETA umožní zrychlený proces výplaty pojistného plnění klientům zasaženým povodněmi
Ve Slavia pojišťovně odhadují škody po povodni kolem 300 milionů korun. Desítky případů už jsou vyplacené
První klienti Kooperativy již obdrželi pojistné plnění