V zájmu zjednodušení a urychlení vyřízení pojistné události pro klienty zavedla UNIQA nový proces proplácení škod z připojištění denního odškodného za dobu léčení úrazu. U vybraných diagnóz obdrží zákazník pojistné plnění hned po předložení první lékařské zprávy o vzniku úrazu.
Škoda z připojištění denního odškodného za dobu léčení úrazu je tak vlastně vyřízena a proplacena už během léčení. V minulosti klient vždy předkládal léčebnou dokumentaci pojišťovně až po ukončení léčení a na základě toho obdržel pojistné plnění podle smlouvy. Nyní stačí v řadě případů poskytnout pojišťovně kompletně vyplněné hlášení události s lékařskou zprávou potvrzující datum prvního ošetření, diagnózou a okolnostmi vzniku úrazu. Podle data prvního ošetření postiženého se následně podle oceňovacích tabulek UNIQA určí celá maximální doba léčby dané diagnózy a vypočtené pojistné plnění je neprodleně uhrazeno klientovi. Ten má tak finanční prostředky k dispozici ihned a může je využít i k okamžitému řešení nezbytných potřeb, zatímco například běžné nemocenské dávky dostane až s odstupem.
Okamžité vyřízení plnění z pojištění denního odškodného za dobu léčení úrazu se vztahuje na některá zranění s typickým průběhem léčby, například na zlomeniny, ztrátu zubů úrazem, popřípadě kvůli nutné extrakci, lehčí řezné rány, chirurgické odstranění cizích těles v těle, popáleniny a další diagnózy. U těchto událostí, nejsou-li doprovázeny od počátku komplikacemi nebo jinými doprovodnými potížemi, anebo nerozhodne-li likvidátor UNIQA jinak, lze využít okamžitého vyřízení po prvním oznámení škody s dokladem od lékaře. Klient by měl využít on-line hlášení škody s nahráním příslušné zprávy od lékaře, uvedením svého kontaktního e-mailu a čísla bankovního účtu, kam má být pojistné plnění poukázáno.
Dojde-li během léčby ke změně nebo doplnění diagnózy, což se může stát, a je-li další nová diagnóza ohodnocena v oceňovacích úrazových tabulkách UNIQA vyšším počtem dnů, lze na základě žádosti klienta a doložení lékařské zprávy vyšší pojistné plnění doplatit.
Nový způsob likvidace škody zapadá do komplexu opatření zaměřených na proklientské zjednodušení procesu a urychlení výplaty plnění UNIQA, a to v duchu strategie UNIQA 3.0. Redukuje se množství dokládané dokumentace od klienta. Pro tento účel stačí nyní jediné oznámení s potvrzením diagnózy od ošetřujícího lékaře. Interně je zpracováno hned, takže pojistné plnění může odejít klientovi třeba hned druhý den. Tímto procesem se vyřídí aktuálně několik stovek škod měsíčně. Přispělo to k meziročnímu zkrácení průměrné doby likvidace škody v tomto druhu připojištění o 13,2 dne. To současně uvolňuje kapacitu odborných pracovníků UNIQA pro ještě efektivnější řešení složitějších pojistných událostí, jejichž zpracování rovněž zrychluje.
„Strategie UNIQA 3.0 přináší jasnou vizi: UNIQA má ambici být více než jen běžná pojišťovací společnost. Naším cílem je být poskytovatelem služeb pro lepší život a podporovat zdraví a prosperitu klientů. Zákazník a jeho zájmy jsou v centru veškeré pozornosti. Tento přístup, kdy klient může obdržet bez byrokratického dokládání různých dokumentů pojistné plnění hned, ukazuje reálný příklad takové služby. Současně přesvědčí klienta, že svoji důvěru vložil ve správného partnera,“ okomentovala novou praxi ve vyřizování části úrazového segmentu škod Helena Radovanská, ředitelka vývoje retailových produktů a cenotvorby UNIQA.
Kalkulačky: Spočítejte si pojištění
→ Povinné ručení
→ Havarijní pojištění
→ Cestovní pojištění
→ Pojištění domácnosti
→ Pojištění odpovědnosti
→ Životní pojištění
→ Doživotní důchod pro řidiče v případě úrazu
→ Pojištění psů a koček
Přečtěte si také další články...
Pozor na ledovku a zimní sporty. Nejčastějšími prosincovými úrazy jsou pády
Jak se chovat na vodě a jak pojistit rizika
Prázdninové pasti: na dobrodružství v cizině se raději pojistěte