PojMag.cz

Magazín o pojišťovnách a pojištění

Ve Slavia pojišťovně odhadují škody po povodni kolem 300 milionů korun. Desítky případů už jsou vyplacené

povoden-zaplavy.jpg

Foto: pixabay.com

Slavia pojišťovna, která měla kvůli záplavám už během posledních dvou víkendů posílené služby ve svém klientském centru, odhaduje celkové škody u svých klientů na 300 milionů korun. Zatím jich má nahlášeno téměř 500 a očekává, že celkově jich bude přes 1300. Nejčastěji jde o poškozené budovy, škody v domácnostech a na autech. Slavia už také likviduje několik větších podnikatelských pojistných událostí za desítky milionů korun. Řada klientů již peníze na náhradu škody dostala a tato částka se neustále zvyšuje. Během víkendu se pohybovala kolem 300 tisíc korun.


Slavia pojišťovna, která měla kvůli záplavám už během posledních dvou víkendů posílené služby ve svém klientském centru, odhaduje celkové škody u svých klientů na 300 milionů korun. Zatím jich má nahlášeno téměř 500 a očekává, že celkově jich bude přes 1300. Nejčastěji jde o poškozené budovy, škody v domácnostech a na autech. Slavia už také likviduje několik větších podnikatelských pojistných událostí za desítky milionů korun. Řada klientů již peníze na náhradu škody dostala a tato částka se neustále zvyšuje. Během víkendu se pohybovala kolem 300 tisíc korun.

„Naše klientské centrum během prvního záplavového víkendu vyřídilo stovky e-mailů a telefonátů, ve kterých se nás lidé ptali na detaily ve smlouvách a možnosti nahlásit své škody na majetku, který byl ještě tou dobou pod vodou,“ popisuje situaci ředitelka klientského centra Slavia pojišťovny Michaela Svobodová. „Velmi často jsme uklidňovali vyděšené seniory, kteří byli evakuovaní a nevěděli, co mají dělat. Všichni dostali jasné, empatické odpovědi a některé jejich případy už vyřizují naši likvidátoři, abychom je mohli zaplatit co nejdříve,“ dodává Svobodová.

Rychlost vyřizování pojistných událostí z velkých záplav roku 2024 je jasnou prioritou také podle ředitele oddělení Likvidace pojistných událostí ve Slavii Miroslava Nováka. „Maximum procesů jsme zjednodušili, protože chceme, aby klienti Slavie dostali za své zničené domy, domácnosti, ale i auta, finanční náhradu v co nejkratším čase. Třeba následky atmosférických škod jsme mohli vyplácet doslova okamžitě, jinde však bylo třeba počkat, až opadne voda, abychom viděli poškození, které teď nahrazujeme,“ popisuje Novák.

Velmi důležité je zamezit vzniku dalších škod. Pokud například mají klienti poškozenou střechu, je třeba ji zakrýt alespoň provizorně plachtou, aby se při dalším dešti devastace domu nezvyšovala. S úklidem a opravami není nutné čekat až na příchod pracovníka pojišťovny. „Začněte uklízet hned, ale ještě předtím poškozené a zničené věci vyfotografujte, klidně na mobilní telefon,“ doplňuje ředitel oddělení Likvidace pojistných událostí Slavia pojišťovny Miroslav Novák.