PojMag.cz

Magazín o pojišťovnách a pojištění

Všeobecná zdravotní pojišťovna rozšiřuje služby pro klienty se sluchovým postižením i se ztrátou řeči

ustredi_VZP_CR

Foto: Pisecky86Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, Odkaz



Zaměstnanci poboček VZP po celé ČR budou díky technice nově bez obtíží komunikovat i s lidmi se sluchovým postižením či ztrátou řeči. Bariéru v komunikaci odstraní jednoduchý software, který je schopen převodu řeči na text (a naopak).

Už v březnu 2020 nabídla VZP takto znevýhodněným klientům možnost simultánního přepisu řeči operátora na své zákaznické lince. On-line přepis v reálném čase pomohl klientům sledovat komunikaci operátora v textové podobě. Získali tak potřebné informace a vyřídili si své záležitosti v době uzavření klientských pracovišť z důvodu pandemie COVID-19.

Přečtěte si také:  VZP se o zdraví svých klientů stará již 30 let

VZP nyní tyto své služby dále rozšiřuje. Cílem je přímo na pobočkách zprostředkovat převod mluvené informace na textovou při komunikaci mezi pracovníkem VZP a klientem se sluchovým handicapem, nedoslýchavým či trpícím ztrátou sluchu.

Služba je přístupná za pomoci QR kódu, který si klient na pobočce naskenuje do svého mobilního zařízení. Následně na zobrazené webové stránce zadá telefonní číslo pracovníka VZP, se kterým jedná. Pracovník obdrží na svém telefonním zařízení hovor a propojí se s profesionálním přepisovatelem řeči. Dále již pracovník VZP hovoří do svého telefonního přístroje a klient si čte přepis hovoru na svém zařízení a reaguje mluvenou češtinou.

Přečtěte si také:  Firmy už se mohou online hlásit o mobilní očkovací týmy VZP

Službu využijí také lidé s částečnou nebo úplnou ztrátou řeči. Uživatel může vepsat svůj dotaz do speciálního řádku, text je automaticky přečten syntetickým hlasem operátorovi infolinky a mluvená reakce operátora se přepíše do textové podoby. Klient si odpověď přečte a může opět písemně reagovat.

Nové komunikační služby mohou klienti využít v pracovních dnech na pobočkách VZP.