PojMag.cz

Magazín o pojišťovnách a pojištění

Výplatu škod ve Slavii zrychluje umělá inteligence

slavia_pojistovna-logo


Jako jedna z prvních na trhu začala Slavia pojišťovna využívat služby umělé inteligence při likvidaci škod. Klientům autopojištění nabízí webovou aplikaci od společnosti Audatex. Díky ní nemusí s opravou čekat na příjezd mobilního technika – software je navede, co všechno mají vyplnit a nafotit, a pokud jsou podklady v pořádku, ve více než polovině případů získají výplatu škody do pěti dní.

Pilotní program likvidace škod za pomoci umělé inteligence běžel ve Slavia pojišťovně od října a dnes už jede naplno. Jak to funguje? Klient poškozeného vozidla získá v SMS zprávě elektronický klíč, který mu umožní otevřít webovou aplikaci. Nemusí tedy sám nic instalovat. „Program pak klienta přesně navede, ukáže mu, co má nafotit, poté vyhodnotí rozsah poškození a automaticky spočítá náklady na opravu,“ uvádí Radek Ambler, vedoucí likvidace pojistných událostí motorových vozidel ve Slavia pojišťovně.

Přečtěte si také:  Rok od ničivého tornáda na jihu Moravy: škody UNIQA sečteny na 368 milionů korun

Chytrou aplikaci lze využít pro většinu menších škod na osobních vozidlech všech v České republice běžných značek. Skvěle funguje především u škod do 100 tisíc korun, tedy například u tzv. parkovacích škod. Zatím neumí vyhodnotit škody na speciálních vozidlech či u nehod s poškozením motoru. Předností nového systému je rychlost likvidace škody – pokud klient zvolí vyřízení škody rozpočtem a všechny podklady zašle v odpovídající kvalitě, čtvrtina škod je uhrazena do dvou dnů, 60 % do pěti dní.

Klienti navíc nemusí mít strach, že by systém něco nezvládl – od počítače kontroluje každou škodu likvidátor a pokud má pochybnosti o kvalitě dodaných podkladů či správnosti výpočtu škody, ozve se zpět a vše dořeší „postaru“, což v praxi znamená, že se například s klientem dodatečně domluví na prohlídce vozu.